Problematische vlucht naar Amsterdam. Eerste poging.
KLM verzorgt de vlucht tussen Nederland en Oman. Vanuit Antwerpen is er is er de aansluitende vlucht voorzien, met de dochtermaatschappij DAT. Deze vlucht is niet rimpelloos verlopen. Samen met Johan Van Baelen, journalist van de Gazet Van Antwerpen, verzamel ik in de cafetaria van de luchthaven van Deurne. De reis doe ik samen met deze journalist. De vlucht is voorzien met is een tweemotorig schroefvliegtuig waarmede we om 11:15 opstijgen vanop de luchthaven van Deurne.
![]() |
Bagage inchecken op de luchthaven van Deurne. |
Tweede poging.
Na 20 minuten, om 11.35 uur, maken we rechtsomkeer. Er wordt ons medegedeeld dat we niet kunnen, of mogen landen in Amsterdam wegens de slecht weersomstandigheden. Dat is de officiële verklaring. Om 11:50 uur staan we trug op de tarmac van Deurne. Daar wordt er eerst bijgetankt. Hierna doen we een tweede poging en stijgen we terug op om 12:15 uur. Boven de Nederlands eilanden blijven we nog een 20 minuten rondcirkelen vooraleer we toelating krijgen om naar Schiphol verder te vliegen en te landen. Uiteindelijk lukt het om te landen om 13:25 uur aan gate A. Om de aansluitende vlucht naar Muscat te halen wordt het lopen. We moeten rennen naar gate D om de vlucht te halen. Geschatte afstand ongeveer 1 km. Schiphol is ontzettend groot in vergelijking met Zaventem. De planning was om op te stijgen om 13:40 uur. Dank zij onze sportieve capaciteiten, halen we het nog net. De vlucht vertrekt om 14:00 uur. Het zal wel bang afwachten worden of onze bagage er zal bij zijn in Muscat.
Amsterdam - Muscat.
Oef, wat een chaotisch vertrek. We hebben business class aangeboden gekregen door het Ministerie van Oman. We hebben op deze vlucht KL801, kunnen bekomen van de emotie en de ren tussen de 2 gates.
Volgens planning zouden we om 11:55 uur landen in Schiphol daar ruim de tijd hebben voor de volgende vlucht naar Muscat die gescheduleerd was om 13:40 uur. Maar door de drukte boven Schiphol is dat dus een race tegen de tijd geworden. Het is in feite een vlucht die via Muscat naar Karachi vliegt.
We vliegen met een B747-300 waar we in Business class een plaats krijgen. Om 14:00 na een waanzinnige race door de luchthaven zijn we vertrokken.
Aankomst in Muscat.
Na en vlucht van 7 uur is het 24:00 uur als we op de luchthaven van Muscat te Seeb landden. Het tijdverschil in de winter is 3 uur. Het was spannend afwachten of de bagage er bij zou zijn. Onwaarschijnlijk, maar onze bagage verscheen op de band. In de luchthaven kregen we dan vlot een visum. Een afgevaardigde van het Ministerie van Informatie stond ons op te wachten.
Intercontinental hotel.
Met een Cadillac werden we naar het Intercontinental Hotel in Muscat gevoerd.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten